Quins drets té el client per a anul·lar els viatges previstos a zones en risc de guerra?
18/03/26
És important tenir una assegurança que ofereixi una cobertura completa
La guerra a l’Orient Mitjà ha causat moltes incidències en el trànsit aeri, especialment pel tancament de l’espai aeri en algunes zones. Milers de turistes i expatriats s’han vist afectats i han sorgit dubtes a l’hora de saber quin dret té el ciutadà en cada cas.
En aquesta situació, la veu del mediador té un valor extraordinari per assessorar els clients que han estat perjudicats o per a aquells que tenen viatges planificats (en molts casos per Setmana Santa) i no saben què fer.
Els mediadors també són requerits pels mitjans de comunicació perquè expliquin què han de fer els consumidors que tenen contractada una assegurança. RTVE va rodar unes imatges a la seu del Col·legi i va recollir les impressions del corredor Xavi Campmany per emetre-les als seus espais informatius.
Campmany va indicar que “la guerra és una exclusió que tenen totes les pòlisses, però també és cert que existeixen garanties addicionals. Tu, per exemple, no pots tornar perquè l’espai aeri està tancat i t’has de quedar dos o tres dies més. Per a aquests casos hi ha cobertures que contemplen aquestes situacions” i poden cobrir les despeses ocasionades. En qualsevol cas, el primer que ha de fer el client és posar-se en contacte amb el corredor perquè l’assessori i l’ajudi en els tràmits que ha de fer. Les cobertures depenen del tipus de pòlissa contractada i el mediador sabrà com s’ha d’actuar per donar el millor servei al client.
Enlace con RTVE: https://x.com/rtvenoticies/status/2032807353876103349