Lideratge femení a la indústria asseguradora
La nova entrega d’Entre Mediadors analitza el paper de les dones en el sector assegurador

Per què només el 25% dels càrrecs directius del sector assegurador estan ocupats per dones si aquestes representen el 60% de la força laboral? Entre Mediadors, el podcast mensual del Col·legi de Mediadors, obre un debat necessari sobre la realitat, els sostres de vidre i el futur de la mediació amb una mirada femenina i experta. Aquest podcast és una iniciativa del Hub Espai CMAB.
En aquest episodi, Anna de Quirós, secretària de la Junta Permanent i responsable de la Comissió d’Igualtat del Col·legi, conversa amb dues corredores amb més de tres dècades de trajectòria: Neus Gómez i Begoña Aguirrezabal.
Entre els eixos que s’analitzen al programa destaquen els següents:
• Trajectòries de resiliència. De començar com a administratives a dirigir les seves pròpies corredories en un entorn històricament masculí.
• La trampa de la conciliació. Per què hem de deixar de parlar d’“ajuda” per parlar de corresponsabilitat i sostenibilitat familiar.
• El “sostre de vidre” vs. el “sostre d’autocontrol”. Ens posem nosaltres mateixes els límits a causa de la pressió social i educativa?
• Networking i visibilitat. La importància de “fer soroll”, celebrar els propis assoliments i ocupar espais de decisió.
• Nous models de gestió. L’èxit de la jornada intensiva i com la flexibilitat millora la productivitat i el benestar de tot l’equip.
La dada clau: tot i que la incorporació de dones al sector s’ha disparat en els darrers dos anys (60%), l’accés als càrrecs de CEO i Direcció General continua sent el gran repte pendent. No es tracta només de quotes, sinó d’un canvi profund en la cultura empresarial i social.
Accedeix al podcast Entre Mediadors a les plataformes de youtube i Spotify
YOUTUBE
https://youtu.be/H72OKXWEChs
SPOTIFY
(https://open.spotify.com/episode/1mcGstG7rPWUuKy68mcLU9?si=Yq6ms69AQvKuI72ci21UsQ)