Un gegant en el cim

La compra de Willis Tower Watson per part del seu rival Aon crea el major corredor d’assegurances del món superant a Marsh & MacLennan

Camina regirat el sector assegurador després de l’anunci de la britànica Aon de la seva intenció de formalitzar la compra del seu fins avui rival Willis Tower Watson per una quantitat pròxima als 30.000 milions de dòlars. Aon agrega grandària per a poder escalar més el negoci en un moment de batalla per detenir la caiguda dels marges. L’acord unifica el segon i tercer noms més grans del sector i crea la corredoria més gran d’assegurances del món, una companyia valorada en 76.000 milions de dòlars i que es converteix en líder del sector per davant de Marsh & McLennan, en un moment crucial en el qual el sector s’enfronta a desafiaments com la reconversió tecnològica, el canvi climàtic, la seguretat cibernètica o, en aquest precís moment, l’expansió del coronavirus. 

Qui és Willis Towers Watson? Aquesta companyia amb tres noms va ser el resultat de la fusió de Willis Group i Towers Watson en 2016. I Towers Watson va ser el nou nom de la companyia formada quan Towers Perrin i Watson Wyatt es van fusionar en 2010. I Watson Wyatt va ser el resultat de la fusió en 1995 de R. Watson & Sons & The Wyatt Company. Per part seva, Aon es va convertir en la companyia que és ara després d’haver comprat Hewitt Associates en 2010. De fet, durant molts anys, el sector actuarial que representava una part important del negoci va estar dominat per quatre grans companyies: Hewitt, Towers Perrin, Watson Wyatt i Mercer. De quatre es va passar a tres en 2016 i ara es reduirà a dos.

Aon ha tancat la compra de Willis Tower Watson gairebé exactament un any després que es van trencar les negociacions anteriors entre les dues companyies i confirma la tendència dels grans corredors d’assegurances de buscar incrementar la seva grandària. El fins ara líder Marsh & McLennan va explicar que la compra de Jardine Lloyd Thompson Group l’any passat per 5.700 milions va ser la seva aposta per a estar millor preparada per a l’actual “era del risc”.

En declaracions a ‘Forbes’, el president executiu d’Aon, Greg Case, va afirmar que “la volatilitat està augmentant i a més dels productes tradicionals, ara tenim productes i serveis nous constantment i una major diversificació”. Aon ha anunciat també que la líder de la nova companyia serà la directora financera, Christa Davies. El CEO de Willis Towers, John Haley, es convertirà en president executiu. Greg Case conclou dient que amb la compra “no es tracta de crear una cosa més gran. Es tracta de crear una mica millor”. Aon planeja mantenir la seva seu operativa a Londres.

Fa un any, Aon i Willis Towers Watson van trencar les negociacions de compravenda després que l’agència de notícies Bloomberg filtrarà les converses preliminars en un moment en què Aon encara estava retocant els termes de la seva oferta. A més, la regulació irlandesa va forçar la divulgació d’aquestes negociacions i Aon no va poder tenir comunicació amb Willis Towers per a aquest assumpte durant un any.

Ara, amb la perspectiva d’un sensible augment dels beneficis com a primer fruit de la unió, Aon espera poder tancar l’acord en el primer semestre de 2021 després d’obtenir les corresponents aprovacions reguladores. Case assegura que són molt optimistes perquè “la transacció proposada és altament complementària. Estem en una indústria molt, molt competitiva i estem segurs que podrem obtenir les aprovacions necessàries”. L’actual president executiu d’Aon conclou dient que “el món és un lloc difícil i complex, però en temps de confusió qui millor que nosaltres per a ajudar els clients a superar els seus desafiaments”.